Bitni datumi u istoriji lepote (kozmetičke industrije)

evenflowmakeup 2 03:47
Drago društvo,

Izgleda da me inspiracija uhvati uvek u kasne sate. Ovoga puta sam odlučila da sa vama podelim neke bitne datume u istoriji lepote. Namerno kažem 'lepote', iako se datumi tehnički odnose na stvaranje i oblikovanje kozmetičke industrije, ili ti industrije lepote. Jednostavno smatram da je sam pojam previše formalan i da unižava suštinu pojma lepote kao takvog, stoga ću ga izbeći.

Odlučila sam da dok pišem uživam uz lajv snimak Arctic Monkeys sa LoollaPalooza festivala, kako mi ne bi pobegla inspiracija. Ako poželite, jednim klikom možete se ubaciti u stanje u kakvom sam ja trenutno:



Jedna napomena pre samog početka: zbog činjenice da je šminka kakvu znamo danas predstavljena tek u 19. veku, počeću od tog vremena, iako sam čin šminkanja kao iscrtavanja kože datira hiljadama godina pre nove ere.

1872 - osnovana Shiseido komp. od strane Arinobu Fukuhara
1886 - osnovana Avon komp. od strane David Hall McConnell
1891 - Helena Rubinstein otvara prvi moderni salon lepote, u Australiji, zatim 1908. u Parizu, a potom 1912. u Njujorku.
oko 1900 - Guerlain (osn. 1828. kao parfimerija) predstavlja karmin u stiku
1908 - do ovog datuma šminka kakvu znamo koristi se isključivo za scenu
1909 - Elizabeth Arden otvara svoj salon na Petoj Aveniji i uvodi u upotrebu neologizam "makeover" za šminkanje.
- Max Factor otvara svoj prvi mejkap studio u Holivudu
- osnovana L'Oreal komp. od strane Eugène Schueller
1910 - pojavljuje se kompaktni puder
1913 - stvaranje prve maskare od strane T. L. Williams, nakon što je video kako njegova sestra Maybel stavlja petrolej na trepavice
1914 - osnovana Maybelline komp. od strane T. L. Williams
1920 - šminka se pojavljuje po prodavnicama i  postaje dostupna svima
- stvaranje prvih ulja za sunčanje
1924 - Chanel (osn. 1909.god.) uvodi kozmetičku liniju
(Marilyn Monroe isprobava E. Arden šminku;
izvor: http://themarilynmonroecollection.com/)
1930 - E. Arden uvodi svoju zaceljujuću kremu, Eight Hours Cream, koja ostaje najbolje prodavani proizvod do današnjeg dana
1932 - Revlon predstavlja svoj prvi lak za nokte
1939 - 1945 - kozmetička industrija radi na "mišiće" uz korišćenje jeftinijih alternativa, jer se njeni glavni sastojci, alkohol i petrolej, upotrebljavaju za ratne rezerve
1943 - Estee Lauder osniva svoju kompaniju
1952 - Revlon uvodi svoj crveni karmin "Fire and Ice", koji istog trena postaje hit
1958 - osnovana Cover Girl komp. od strane Noxzema Chemical Company
1963 - osnovana Mary Kay Cosmetics od strane Mary Kay Ash i njenog sina, Richard Rogers
1966 - osnovana Mary Quant Cosmetics od strane Mary Quant
1967 - osnovana Ben Nye kompanija od strane Ben Nye, Sr.
- Estee Lauder uvodi Clinique liniju
- osnovana Japan Makeup, kasnije Shu Uemura Cosmetics (1983) od strane Shu Uemura
1970e - godine u znaku prirodnog izgleda
1972 - osnovana Il Makiage komp. od strane Ilana Harkavi
1975 - napravljene prve profesionalne mejkap četkice od strane Trish McEvoy
1977 - Calvin Klein osniva svoju kozmetičku liniju
1978 - osnovana Aveda komp. od strane Horst Rechelbacher
(Originalna reklama za Fire and Ice, sa Dorian Leigh,  iz 1952.god;
izvor: beautybombshells.com
)
1980e - godine u znaku jake i prenaglašene šminke
1984 - osnovana MAC od strane Frank Toskan i Frank Angelo, prvobitno kao šminka za upotrebu u modnoj fotografiji
- osnovana Make Up For Ever komp. od strane Dany Sanz i Jacques Waneph
1989 - osnovana Sleek International Ltd (kasnije Sleek MakeUP) od strane Dennis Tharratt i Brendan McParland, kozmetička linija prvenstveno namenjena ženama tamnijeg tena
1990 - osnovana LORAC od strane Carol  Shaw, kozmetička linija koja postaje poznata po tečnim puderima bez ulja i mirisa
- vraćanje prirodnog izgleda u fokus
(Moto MAC kozmetike koji ju je učinio univerzalno prihvaćenom;
izvor: harajuju.tumblr.com)
1994 - osnovana Stila komp. od strane Jeanine Lobell
- osnovana IMAN komp. od strane Iman, kozmetika namenjena ženama tamnijeg tena
- osnovana NARS komp. od strane François Nars
1995 - Vincent Longo pokreće svoju liniju kako bi uveo u kozmetiku širi spektar jarkih boja
1996 - Laura Mercier pokreće svoju kozmetičku liniju
2001 - osnovana Kevyn Aucoin Beauty kozmetička linija od strane Kevyn Aucoin
2002 - Botox postaje popularan kao kozmetički tretman
2009 - Evropska Unija stavlja zabranu na testiranje na životinjama i na prodaju kozmetike koja je testirana na životinjama
Ja ovde stajem, a vas ohrabrujem da podelite samnom datume koje vi smatrate bitnim kako bismo zajedno dopunili ovu listu. 


Hvala vam na poseti!



Pogledajte moj portfolio ovde.
Pridružite mi se na Fejsbuku ovde.
Pridružite mi se na Instagramu ovde.
Pridružite mi se na Tviteru ovde.






Related Posts

O umetnosti šminkanja 3249655615756928923

2 comments

Post je EXTRA!!! :-D Jel mogu da ga šerujem na mom blogu?

Постави коментар

Омогућава Blogger.

Истакнути пост

Kada James Bond bira šminku... (recenzija i brošura)

Negde u julu tekuće godine obradovao me je mejl u kojem me tim Sephora-e poziva na blogersko druženje na kojem će predsta...

Search

Editorijali (klik na sliku)

TOP 5 postova

podrška

Prati me putem Bloglovin

moja galerija na Blenderu

About

Find me on BlogFeedNews.com

.

.

hvala vam!