Kako se našminkati kao scenski zloća (evropski, kineski i japanski stil)

evenflowmakeup 8 16:57
Drage moje,

Nije me bilo neko vreme, ali sam zato za vas pripremila jedan lep post. Prethodni post-tutorijali su mogli da vam nagoveste kakav stil šminkanja mi deluje interesantno, a podugačak post o omiljenim mejkap magovima i koji  umetnici su mi uzor. I ovoga puta nastavljam u sličnom maniru, odnosno pišem vam malo o scenskoj šminki, sa akcentom na stil šminkanja korišćenim u klasičnim evropskim operama i baletima, odnosno u istočnoazijskom teatru.
Korišćeni proizvodi:
Lice - Sleek Prime and Shine, Kryolan Supracolor Teintschminke, Ben Nye HDpro Global Sheer Foundation (kontura), 
Deborah Color Symphony Explosion (bronzer), Sleek Ultra Mattes V2 (Pilow Talk, hajlajter), Kryolan Translucent powder;
Oči - Kryolan Supracolor Palette N (crna za obrve i ispod kapka; bela za blagu podlogu na očima), Sleek Showstoppers (Bad Girl, kapak i ispod kapka) (Ultra Mattes V2, iznad kapka),   Deborah Ultraliner (ajlajner),  Alverde krejon (blanc 05, na waterline), 2 para gustuh trepavica;
Usta - Rimmel Kate ruž (nijansa 111),  Aura lipliner (nijansa 43);
Ako ste iole istraživali o scenskoj šminki, mogli ste da primetite da  svaki tekst počinje činjenicom da su izvođači prvobitno morali sami da iznađu šminku i da se sami i našminkaju. U početku su koristili razne "domaće" mešavine kako bi naneli boju na lice - uglavnom svinjsku mast pomešanu sa talkom i nekakvim pigmentom u boji; siromašnije varijante su uključivale cigleni prah, papriku u prahu, spaljene novine, sastrugani kreč i drugo. Kao podlogu za šminku uglavnom su koristili petrolej i biljna ulja, a da bi matirali kožu stavljali su brašno. Takva šminka je izgledala jako teško na licu i svaki pokret lica bi je poremetio. S obzirom da su prvovbitno korišćene sveće i uljane lampe za osvetljenje pozornice, svetlo je bilo prigušeno te publika nije mogla da primeti da se šminka pokvarila. Problem je nastao kada su uvedene plinske lampe i i  električno osvetljenje, a donekle je rešen izumom masne farbe u stiku od strane  operskog pevača i hemičara, Ludviga Lajhnera, 1860. godine. Ovaj izum je pružao prirodniji izgled licu, omogućavao da se lakše nanesu konture, a takođe je imao i dobru pokrivnu moć. Iako odlično rešenje za scensku šminku, nije se dobro pokazalo za film. To je ispravio Max Factor, a za one koji su propustili priču o njemu, neka bace pogled ovde.

Look koji imate prilike da vidite gore, inspirisan je divama evropske operske scene, kao što su npr. Biserka Cvejić, Renata Babak, Elena Obraztsova, odnosno Lidijom Pilipenko, baletskom divom. Način šminkanja koji me je inspirisao koristi se u glavnom da naglasi antagonističku crtu likova na sceni (npr. Amneris iz Aide, ili Crni labud iz Labudovog jezera) - naglašene špicaste ili polušpicaste obrve (koje oponašaju namrštenost), prenaglašene jagodice, nos, i oči; naglašavaju se svi oni delovi lica koji učestvuju u dramatičnosti izraza.  
(S leva na desno: Renata Babak (orpheusandlyra.homestead.com); Elena Obraztsova (miumiu0426.egloos.com);
Lidija Pilipenko (Stepart magazin); Biserka Cvejić (isoldes-liebestod.net))
Moj look je između ovih look-ova i onih klasičnog kineskog teatra - forma je preuzeta iz prvih a simbolika linija i boja iz potonjih. Boje i linije kineskog teatra služe da bi publika lakše prepoznala likove i ispratila priču. Takva scenska šminka se primenjuje po jasno određenim šablonima. Na primer, u slučaju mog look-a, velika belina na mom licu označavala bi zlo i lukavstvo, a naglašeni upali obrazi, nos i mala usta označavali bi dualnost. Čisto da naglasim da se ovi šabloni najčešće primenjuju na muške uloge.

Sa narednim look-om sam se igrala letos (nazvala sam ga Arlekin iz tmine) isprobavajući kako se slažu UD Naked paleta i Kryolan tenovi. Kao što vidite mešavina je bila veoma uspešna. Ovoga puta inspiraciju sam crpila iz kabuki šminke, odnosno šminke klasičnog japanskog teatra. Iako dosta odskačem od njihovih pravila, htela sam da prikažem nešto nalik na kumadori look i to na ženi. Kumadori jeste način šminkanja antagonističkih likova koji se sastoji iz naglašenih linija i boja kao što su bela, crna, crvena ili plava, žuta, svetlo zelena; prve tri boje su najčešće u kombinaciji. Način šminkanja linija i kombinovanja boja zavisi od karaktera, starosnog doba, pola pa i statusa koji želi da se naglasi. Neka od značenja boja su: crvena - bes, strast, okrutnost; teget - tuga, depresija; crna - strah; ljubičasta - pripadnost plemićkoj klasi i tako dalje. Kao i u slučaju kineskog teatra, ovaj način šminkanja inspirisan je folklorom, stoga potrebno je dobro predznanje da bi se pravilno izveo. Ja sam samo eksperimentisala ;)
(Foto: Ilija Rađenović i Marina Bubnić; model: Emina Metović)
Nadam se da vam se svideo post, a i look-ovi. Ako ste radili nešto slično, volela bih da vidim kako je vama ispalo. Ako imate neku sugestiju ili kritiku, slobodno ostavite u komentaru.

Hvala vam na poseti!


Pogledajte moj portfolio ovde.
Pridružite mi se na Fejsbuku ovde.
Pridružite mi se na Instagramu ovde.
Pridružite mi se na Tviteru ovde.

Related Posts

O umetnosti šminkanja 3896050115132152799

8 comments

Prelepo! Jako interesantan post i divne fotografije. Jako si talentovana <3

Fantastično izgleda! A posebno Arlekin iz tmine... I jako je informativan post. Da znaš da me je zaintrigirao ovaj tvoj "look" pa sam malo prošetala do tvog websajta i portfolia. Svaka čast na nagradama! :-) Mislim da će mi tvoj blog postati omiljeno mesto za inspiraciju :-)

Hvala ti draga puno na lepim rečima! <3

Uuu pa veoma mi je drago :) Hvala puno! <3

Volim kad iz teksta nešto novo naučim, saznam :) Svaka čast :)

Hehe drago mi je :) Trudiću se da imam što više takvih tekstova! Hvala ti puno <3

Jako interesantan tekst. I svaka čast na umeću :).

Hvala ti od <3! Drago mi je da ti se sviđa!

Постави коментар

Омогућава Blogger.

Истакнути пост

Kada James Bond bira šminku... (recenzija i brošura)

Negde u julu tekuće godine obradovao me je mejl u kojem me tim Sephora-e poziva na blogersko druženje na kojem će predsta...

Search

Editorijali (klik na sliku)

TOP 5 postova

podrška

Prati me putem Bloglovin

moja galerija na Blenderu

About

Find me on BlogFeedNews.com

.

.

hvala vam!